2016. feb 08.

Jennifer A. Nielsen: A hamis herceg /vélemény/

írta: online_bookshlef
Jennifer A. Nielsen: A hamis herceg /vélemény/

Jennifer A. Nielsen: The False Prince/ A hamis herceg

p1170014.JPG

 

8/10

Cselekmény: gyors, akció dús, néha pangó

Szereplők: titokzatosak, meglepőek

Könyvleírás: Egy merész terv borzalmas útra és az árulás szélére sodor egy árva fiút.

Carthya királysága a polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti. Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage is. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat – el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból. Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, míg végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizonyulhat.

Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal, az utolsó oldalig fogva tartja az olvasót.

Erről a könyvről meglepő módon inkább itthoni bloggerektől hallottam többet. Elég jó véleményeket olvastam az egész trilógiáról, így amikor decemberben-könyvesboltban megtaláltam azonnal a kosaramba került. Meg kell, mondjam jó vétel volt, mivel élveztem a könyvet.

Egyetlen negatívumként talán nálam az jött elő, hogy a történet néha kicsit lassú volt és a csavarok nagy részére pedig már a könyv elejétől számítottam.

Ezektől eltekintve azonban nagyon egyedi a történet és a könyv folyamán azért akciót is olvashattam bőven benne (a pangó részek ellenére is). A történet elejétől sikerült megutáljam Connert és Creagent. Nekem már az elejétől kezdve bűzlött velük szembe valami. A két másik árva iránt érzett viszonyom a könyv előre menetelével folyamatosan változott. Imongen és Mott volt a két legkedvesebb szereplő a számomra. Mindkettejük könnyen szerethető karakter kategóriába tartozik. A főszereplőt nem lehet nem szeretni, talán a kora nekem már kicsit fiatalnak tűnt, de ezt annak az 5 év korkülönbségnek tudom be, ami köztem és Sage között van.

A történet számomra nem sok meglepetést tartogatott. Ahogy haladtam előre a cselekménybe úgy lettem biztosabb a fordulatokban, de engem már kevésszer lehet meglepni. Általában mindig rájövök a csavarra.

Összességében szerintem ez egy nagyon jó könyv. Tökéletes fiatalabb generációs könyvmolyoknak. A könyv amúgy letehetetlen és a rövid fejezetek miatt szerintem haladni is gyorsabban lehet vele, igaz maga a könyv is elég vékony.

Fantasy könyveket olvasóknak ajánlom elsősorban, de azoknak is tökéletes, akik esetleg olvasói válságban szenvednek.

A könyv a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelent meg.

 

Jó olvasást...

Edina

Szólj hozzá

blogger vélemény könyv fantasy könyvmolyképző vörös pöttyös